Kino, wino, sery, zamki, sztuka – czy wiesz o jakim kraju mowa? Oczywiście, jest to Francja. Kraj ten słynie z wyjątkowych przyjemności, ale i możliwości pod kątem branży e-commerce. Jeśli więc posiadasz sklep na platformie WooCommerce warto jest rozważyć jego rozwój w kierunku tego kraju. Od czego więc zacząć pozycjonowanie sklepów wordpress po francusku?
Google.fr
Przeglądarka Google ma szeroki zasięg globalny – nie inaczej jest we Francji, gdzie korzysta z niej ponad 95% użytkowników sieci. Dzięki temu ogólne kwestie związane z pozycjonowaniem oraz optymalizacją są podobne do tych w naszym kraju. O czym warto wiedzieć na dobry początek, aby mieć szansę na odniesienie sukcesu?
- Przede wszystkim język. Musisz dobrze znać francuski, aby móc wyszukiwać odpowiednie słowa kluczowe oraz tworzyć wartościowy content. Nie ma tutaj miejsca na miks językowy czy błędy.
- Poznaj swoją grupę odbiorców – określ płeć, wiek, wykształcenie, zainteresowania, potrzeby, aby dobrać odpowiednie hasła.
- W przypadku Francji najlepiej sprawdzają się frazy typu long tail.
Pozycjonowanie po francusku
Temat ten jest szczególnie ciekawy dla właścicieli sklepów internetowych, ponieważ rynek e-commerce we Francji jest jednym z dominujących. Rozszerzenie swoich usług na ten rynek pozwala na zbudowanie pozycji międzynarodowej, a także poszerzenie grupy odbiorców. Pozycjonowanie sklepów WordPress jest wyjątkowo proste dzięki wtyczce WooCommerce, która posiada wachlarz możliwości i od lat jest numerem jeden w rankingach światowych.
Kod strony a wyszukiwarka
Pozycjonowanie domeny we Francji wiąże się w pierwszej kolejności z działaniami w strukturze kodu źródłowego strony. Musisz pamiętać o odpowiednich przekierowaniach, błędach oraz adresach. Pod kątem SEO powinieneś zadbać również o adresy duplikujące treść, co może prowadzić do kanibalizacji słów kluczowych, obniżenia pozycji rankingowej, a nawet kar Google.
Interesujące treści
Doskonale wiesz, że „content is king”. Tworzenie oryginalnych i autorskich treści to podstawa, jednak nieodłącznym elementem ich oceny jest poprawność merytoryczno-językowa. Francuzi przykładają do tego szczególną wagę, dlatego tworząc materiały na stronę, nie możesz stosować kalk językowych. W przypadku Google nie jest to aż tak dużym problemem, jednak możesz zrazić do siebie potencjalnych klientów, a tym samym obniżyć ruch na stronie, klikalność oraz konwersję.
Wirtualna wizytówka
Dla sklepów internetowych pierwsze wrażenie to podstawa. Pod tym względem warto pamiętać o wizytówce, którą można utworzyć w panelu Google Moja Firma. W wielu przypadkach jest ona miejscem pierwszego kontaktu, ponadto pozwala zbudować solidne fundamenty zaufania i autorytetu.
Pozycjonowanie Francja – poszerz swoje horyzonty
Pozycjonowanie sklepów WordPress we Francji to możliwość dotarcia do ponad 50 milionów nowych konsumentów. Wiesz już jednak od czego należy zacząć. Działając na rynku zagranicznym warto jest jednak wykorzystać pomoc agencji SEO – najlepiej francuskiej. Dzięki temu unikniesz błędów na starcie i zyskasz przychylność konsumentów.