Obecność marki w telewizji może zapewnić duży wzrost wiarygodności. Telewizyjne kampanie marketingowe eksponują Twoją markę, produkty i przekaz Twojej firmy niezwykle dużej grupie odbiorców. Świetne reklamy telewizyjne są podstawowym elementem generowania popytu, jeśli nie najważniejszym aspektem. Zasadniczo celem jest stworzenie intrygujących, wysokiej jakości reklam telewizyjnych, które zachęcą potencjalnych klientów do zaangażowania się w bardziej szczegółowe treści online. Jak wyglądają kampanie reklamowe w telewizji?
Kampanie reklamowe w telewizji
W kreatywnym umieszczeniu produkt pojawia się i tymczasowo staje się centralnym, istotnym dla akcji aspektem: produkt nie determinuje całej akcji, ale nie jest po prostu przypadkowo uchwycony przez kamerę, ale jest częścią akcji. W przeciwieństwie do lokowania kreatywnego, produkt w lokowaniu na planie jest tylko marginalnym zjawiskiem, które pojawia się krótko na obrazie. Zakłada się, że widzowie nie dostrzegają świadomie miejsca na planie. W telewizji i w kinie produkty są umieszczane zarówno wizualnie, pokazując je bezpośrednio, jak i werbalnie, wspominając lub podkreślając produkt w dialogu filmowym. Dzięki lokowaniu wizerunku można wzmocnić wizerunek marki, a także całej branży lub usługi. Przykładem serialu, którego fabuła bardzo wyraźnie nakierowana jest na polepszenie wizerunku branży modowej i projektowej, jest „Seks w wielkim mieście”. Szczególne formy lokowania produktu obejmują lokowanie historyczne, lokowanie ogólne i lokowanie innowacji. Jeśli opowiada się historię z przeszłości, wykorzystuje się nie tylko historyczne tło i kostiumy, ale także historyczne umiejscowienie: w filmie o latach 30. pojawiają się tylko produkty z literami i opakowaniami z tamtych czasów. Jeśli produkt jest umieszczany bez nazwy marki i logo, określa się to jako umieszczenie ogólne. Działa najlepiej, gdy firma jest liderem na rynku, a widzowie rozpoznają produkt, nawet nie wspominając nazwy marki czy logo. Jeśli innowacje rynkowe są wprowadzane wraz z lokowaniem produktu, mówi się o lokowaniu innowacji. Kampanie reklamowe w telewizji to szansa na zwiększenie sprzedaży oferowanych produktów, czy usług.