Choć traktory spędzają czas głównie na objeżdżaniu wielu farm, mają one bardzo szeroki zakres zastosowań poza rolnictwem. W związku z tym dostępny jest dość duży wybór opon do ciągników, a biorąc pod uwagę ich cenę, ich zakup może być trudny, jeśli nie jesteś do końca pewien, czego potrzebujesz.
Jak wybrać między oponami radialnymi a diagonalnymi?
Specyficzna budowa i skład radialnej opony rolniczej zapewnia połączenie sztywności i silnej odporności na poziomie bieżnika, ze sprężystością w ścianach bocznych. W przeciwieństwie do opony diagonalnej, konstrukcja radialna daje większą powierzchnię styku z podłożem, co ogranicza ugniatanie gleby, ponieważ zapewnia bardziej równomierne rozłożenie obciążenia i optymalny komfort jazdy dla rolnika. W przypadku opony diagonalnej rozkład nacisku na podłoże nie jest równomierny, co prowadzi do powstania dużego obszaru kompresji w centralnej części bieżnika, a tym samym większego zagęszczenia gleby przy tym samym ciśnieniu powietrza. Ten typ opony nie jest zalecany do pracy na polach, ponieważ nacisk na podłoże jest większy, co może być szkodliwe dla gleby i upraw. W przeciwieństwie do niektórych opon do samochodów osobowych lub terenowych, opony rolnicze do ciągników są projektowane z myślą o bardzo specyficznych zastosowaniach, dlatego ważne jest, aby wybrać typ opony, który będzie pasował do zamierzonego celu.
Opony przemysłowe i darniowe
Opony rolnicze przemysłowe do ciągników są używane do ciężkich prac, takich jak place budowy, wózki widłowe, pojazdy transportowe, pojazdy przemysłowe, ciągniki itp. Opony te zostały zbudowane z bardziej szorstkich i cięższych gatunków gumy, dzięki czemu są odporne na przedwczesne zużycie podczas pracy na drogach betonowych lub żwirowych. Opony darniowe przeznaczone są do trawników i ogrodów i są dobrym wyborem dla ciągników kompaktowych. Są one skonstruowane w taki sposób, aby mogły pracować wydajnie bez naruszania nawierzchni. Bieżnik jest zaprojektowany tak, aby wydajnie pracował na trawie bez szkody dla pola. Optymalna konstrukcja bieżnika i rozmieszczenie kostek sprawiają, że podczas jazdy na pewno nie dojdzie do uszkodzenia trawy.