Audyt SEO – jak zweryfikować swoją strategię marketingową w sieci?

przez | 29 maja, 2022

Liczba czynników rankingowych oraz narzędzi SEO Cię przytłacza? Masz stronę i chcesz poprawić jej pozycję, ale nie do końca wiesz, od czego zacząć? Razem z agencją iCEA podpowiemy Ci, co należy wiedzieć w kontekście audytu SEO. Jeśli potrzebujesz więcej informacji na ten temat, zajrzyj na stronę https://www.grupa-icea.pl/audyt-seo/

Czym jest audyt SEO i jakie przynosi korzyści?

Audyt jest niezależną oceną ekspercką danej organizacji, jej strategii, systemów, produktów, a w przypadku SEO – strony internetowej i jej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Tworzy on zestaw raportów dotyczących zalet oraz wad obecnej strony, a także instrukcje do wdrożenia, aby poprawić jej reprezentatywność online.

Efekty audytu SEO

 

  • wyższa pozycja rankingowa,
  • poprawa pozycjonowania słów kluczowych,
  • wzrost ruchu na stronie,
  • poprawa konwersji w przypadku witryn e-commerce,
  • automatyzacja strategii.

Rodzaje 

Możemy wymienić trzy modele przeprowadzania audytu. Pierwszym jest audyt manualny, który w całości przeprowadzany jest ręcznie przez specjalistę. Jest on wyjątkowo czasochłonny, jednak cechuje go szczegółowość oraz interpretacja wyników. Drugi to audyt automatyczny przeprowadzany za pomocą narzędzi komputerowych. Jest on jednak dosyć ograniczony, ukazuje same wyniki, bez ich analizy. Trzeci model to audyt manualno-automatyczny. Jest najbardziej kompleksowy i dostarcza najszerszego spektrum informacji o stronie internetowej.

Podstawowe elementy audytu

 

  • analiza widoczności,
  • meta tagi,
  • słowa kluczowe,
  • treść,
  • nagłówki,
  • adresy kanoniczne,
  • rozplanowanie crawl budget,
  • dane strukturalne,
  • responsywność i mobilność,
  • prędkość ładowania serwisu,
  • link building.

Agencja SEO

Najlepszym rozwiązaniem jest sięgnięcie po ofertę profesjonalnej agencji SEO, która wykona audyt Twojej strony. Zaoszczędzisz tym samym swój czas oraz wyeliminujesz ryzyko potencjalnych błędów. Chociaż może wydawać się to dużym wydatkiem, w perspektywie długoterminowej jest zaoszczędzeniem finansów poprzez prewencję działań. Cena takiego audytu różni się w zależności od strony internetowej – jej wielkości oraz skomplikowania. Z badań rynkowych jednak wynika, iż ceny rozpoczynają się od kilku tysięcy złotych. Może on trwać od kilku dni do miesiąca. 

 

Możesz go również wykonać samodzielnie przy użyciu dostępnych darmowych i płatnych narzędzi, takich jak Arkusz Google, Google Search Console, Google Analytics, PageSpeed Insights, Ahrefs, Senuto, Semstorm, YSlow, WebPageTest, Screaming Frog. Są one również przydatne w codziennym analizowaniu zmian.

Słowo na koniec 

Audyt jest dobrym narzędziem dla osób, które zakładają nową stronę internetową, aby zbudować jej solidne podstawy na przyszłość. Jednak cenią go również administratorzy posiadający już witryny z uwagi na jego kompleksowość. Aby móc zacząć świadomą optymalizację SEO, warto wiedzieć, na czym się skupić, zacznij więc od podstaw.